Příprava počítače pro instalaci nové verze AutoCADu

Kategorie » téma: AutoCAD

24.08.2010 10.17 | Jan Tošovský | Komentáře: 0 komentářů | Přečteno: 19585x

Instalace AutoCADu je již pro většinu uživatelů (nejen při využití implicitních předvoleb) jednoduchou záležitostí; přesto můžou překvapit problémy spojené s instalací  i zkušeného uživatele (způsobené např. opomenutím některého z doporučení Autodesku). Též nedokončená instalace může bránit využití nové verze CADu. Uveďme si tedy základní body, které doporučuje Autodesk svým zákaznímům. (čerpáno ze stránek Autodesku)

Před instalací AutoCADu je vhodné provést (ověřit) následující kroky:

   1) systémové požadavky - před vlastní instalací je vhodné ověřit, zda počítač vyhovuje systémovým požadavkům pro daný produkt (jedná se především o operační systém (včetně aktualizace), RAM, procesor, grafickou kartu a rozlišení monitoru, verze IE apod.).

   2) zda máte dostatečná oprávnění k instalaci a zápisu do systémových složek... (administrátorská práva...)

   3) Odstranění předchozích verzí CADu (především případných betaverzí)

Pokud provádíte upgrade z předchozí verze, tak je ideální provést odinstalaci před zavedením nové verze. V praxi se odinstalace  provádá až po instalaci vyšší verze - z důvodu jistého souběhu obou verzí, případně pro možnost "migrace" nastavení CADu z předchozí verze:

   a) odinstalaci předchozích verzí provedeme pomocí standardního nástroje Windows "přidat a odebrat programy", který je umístěn v ovládacích panelech widnows: 1) Design Review (TrueView) 2) AutoCAD ..

   b) po odinstalaci restartujeme počítač a ručně vyčistíme soubory, které zůstaly na disku (též v případě nedokončené instalace, ve složce Autodesk.. mažeme případně jen příslušné větve odinstalovaných verzí AutoCADu - např Autodesk\ACA 2010\apod):

         C:\Program Files\AutoCAD...\

         C:\Program Files\Common Files\Autodesk Shared\ (pouze v případě, že na PC není jiný CAD program)

         - Windows XP:
            C:\Documents and Settings\%username%\ Application Data\Autodesk..
            C:\Documents and Settings\%username%\Local Settings\Application Data\Autodesk..
            C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Autodesk..
         - Windows Vista (7):
            C:\Users\%username%\AppData\Roaming\Autodesk..
            C:\Users\%username%\AppData\Local\Autodesk..
            C:\ProgramData\Autodesk..

   c) vytvořte si zálohu registru Windows ...viz: http://support.microsoft.com/kb/322756,

       http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps/dl/item?siteID=123112&id=2892585&linkID=9240617

       Neodborná manipulace s registrem může způsobit nefunkčnost systému.

   d) v editoru registru (Start -> spustit -> "regedit") vymažeme následující větve (případně jen příslušné verze CADu):

         HKEY_CURRENT_USER\Software\Autodesk..
         HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Autodesk..
         ukončíme editor registru, restartujeme PC

   4) smažeme obsah složky \Temp\ v profilu uživatele (otevřeme ji zadáním příkazu: Start->spustit->%temp%)

   5) vypneme antiviry a antispywery apod. (nutno ukončit běžící procesy..)

   6) ukončíme všechny další nepotřebné běžící aplikace

   7) nyní můžeme spustit instalaci CADu z DVD, či z "rozmístění" připraveného na serveru

...

Přes kompletní vyčištění počítače popsané v předchozích krocích nemusíme uspět.. pak Vám nezbývá, než se obrátit na naši technickou podporu :-)

JT

Komentáře:

Tento článek zatím neobsahuje žádné komentáře.

Přidat komentář

 *
 *
 
 *

*) Povinné položky jsou označeny hvězdičkou.