řadit podle: nejnovější | nejčtenější | nejkomentovanější

Zejména při rekonstrukcích kolejových tratí je potřeba se s návrhem trasy co nejvíc přiblížit k původnímu stavu.

Většina projekčních softwarů nabízí nějakou formu proložení "best fit". Obvykle se však prokládání omezuje na základní elementy trasy - přímé a oblouky a pospojování přechodnicemi už nechávají na projektantovi.

Ferrovia vám navrhne celou trasu včetně přechodnic rovnou ze zaměřených bodů.

A opravdu "Best fit".

 

Jednoduchý postup pro vložení výhybek a jejich spojení trasou.

Ferrovia obsahuje funkci pro vkládání železničního svršku - kolejnic, pražců a lože. Na jednokolejné trati se vloží podle zvolených parametrů najednou - automaticky.

Na vícekolejné trati je to složitější - osy mají proměnnou vzdálenost, nemusí mít shodnou výšku. Ani základní geometrie není vždy stejná.

Jak na to je tématem tohoto příspěvku.

Ferrovia je vybavena funkcemi, které umožňují oboustranný přenos dat mezi Situací, Profily a Řezy.

Můžeme tak například linii v situaci přenést do profilu a do řezů anebo paty svahů z řezů do situace nebo profilu.

Tyto funkce se používají zejména pro:

- zobrazení hranice drážního pozemku v řezech

- návrhu nivelet příkopů na profilu

- zobrazení pat svahů, banketů, příkopů apod. v situaci