AutoCAD CIVIL 3D 2012
Kategorie » téma: AutoCAD Civil 3D
22.04.2011 09.00 | | Komentáře: 0 komentářů | Přečteno: 16668x
Nová verze je tentokrát hlavně ve znamení rozšíření a vylepšení existujících funkcí.
Je to dobře.
Příčné řezy koridoru přes všechny základny
Relativně málo inzerovaná novinka je podle mého názoru uživatelsky nejdůležitější.
Ocení ji zejména projektanti křižovatek a jiných složitých koridorů.
O co jde?
- Dosud jsme mohli v příčném řezu zobrazit pouze tu část(region) koridoru, která byla vybudována podle podélné osy příčných řezů. Pokud jsme například budovali nároží křižovatky podél krajnic, nezobrazily se v příčném řezu podél osy komunikace.
- Nyní se zobrazí regiony koridoru podle všech os. Tedy v příčném řezu podle osy se zobrazí nároží křižovatky budované podle krajinice.
|
||
2011 |
|
||
2012 |
Úpravy vazeb elementů trasy
Všichni jsme se setkali se situací, kdy máme navrženou trasu a potřebujeme provést úpravu, která nejde kvůli existujícím vazbám mezi elementy trasy.
Například upravit potřebným způsobem oblouk, protože je vázán na přechodnice, ty na přímé ......
Verze 2012 umožňuje rušit nebo naopak zavádět vazby.
V editoru entit trasy se nyní dostaneme k nastavení vazeb - například pevný oblouk zadaný třemi body můžeme převést na plovoucí vázaný na předchozí element a zadaný poloměrem a koncovým bodem. Nebo naopak.
V nastavení import/export LandXML můžeme ve verzi 2012 exportovat a importovat také zda je element trasy pevný nebo plovoucí.
Nemusíme mít tedy po importu všechny elementy pevné. (Ne, že by se to občas nehodilo)
trasa |
Klopení
Podle mých prvních zkušeností zmizely problémy při ručním zadávání klopení. Funguje.
Můžeme opět zadávat klopení ručně kam chceme a jaké chceme.
A klopí se podle toho.
V čaroději-průvodci přibyly možnosti počítat klopení podle vodícího proužku - podle pravé či levé strany nebo podle vniřní či vnější strany oblouku.
klopení |
Dobrá a špatné zprávy:
- Dobrá:
Nová podsestava jízdrního pruhu (AOR), která umožňuje přepínání vnější/vnitřní klopení a s tím související změnu kódování.
To se bude hodit i jinde. Zbavíme se nutnosti předělat podsestavu, protože jsme omylem nebo chybnou úvahou zadali vnější pruh místo vnitřního apod..
- Špatné:
Pro všechny, kdo to budou chtít používat tyto funkce a mají připravené sestavy to zanmená předělat je.
Nebude to fungovat na ČSN podsestavách - stejně jako ostatní starší podsestavy jízdního pruhů na to nejsou udělané.
Další novinky:
Koridory:
- Šablonu (VPR) je možné přiřadit regionu, ne základně jako dosud. Výborná funkce - bude méně základen.
- V editoru příčného řezu koridoru můžeme nastavovat cíle, přidávat regiony a vidět 3D objekty.
- V editoru můžeme přepínat základny.
Trasy:
- Tangentový polygon může ale nemusí respektovat složené (compound) entity - vrcholy mohou být i uvnitř složených elementů.
Povrchy:
- Úroveň detailů - přepínač pro zjednodušené zobrazení povrchu při pohledu v malém zvětšení - zrychluje práci s velkými modely - nezobrazuje detaily. Bohužel se zatím nedá detailně nastavit.
- Hypsometrie - pro zobrazení barevné škály můžeme konečně zadat základní výšku a krok - např. zobrazení vrstev od 270m n.m. po 10-ti metrech.
Potrubí:
- Import z rozšířeného formátu shp.
- Povodí a kapky jsou nově vytaženy ze stylu zobrazení povrchu jako samostatné objekty. Slouží k napojení na program Storm and Sanitary Analysis, který je součástí dodávky Civilu.
- Objekt "Připojovací bod AutoCADu" pro napojení na AutoCAD Plant.
Popisky:
- Samostatné posuny a otáčení popisků bez nutnosti úpravy stylu.
Vizualizace
- Plug-in do 3D MAX Design. Součástí je definice materiálů pro kódy koridoru. Zatím dost uživatelsky nepřístupná (v textovém souboru, hluboko ve složkách Users....)
Komentáře:
Tento článek zatím neobsahuje žádné komentáře.