řadit podle: nejnovější | nejčtenější | nejkomentovanější

Ferrovia je vybavena funkcemi, které umožňují oboustranný přenos dat mezi Situací, Profily a Řezy.

Můžeme tak například linii v situaci přenést do profilu a do řezů anebo paty svahů z řezů do situace nebo profilu.

Tyto funkce se používají zejména pro:

- zobrazení hranice drážního pozemku v řezech

- návrhu nivelet příkopů na profilu

- zobrazení pat svahů, banketů, příkopů apod. v situaci

Ferrovia obsahuje funkci pro vkládání železničního svršku - kolejnic, pražců a lože. Na jednokolejné trati se vloží podle zvolených parametrů najednou - automaticky.

Na vícekolejné trati je to složitější - osy mají proměnnou vzdálenost, nemusí mít shodnou výšku. Ani základní geometrie není vždy stejná.

Jak na to je tématem tohoto příspěvku.

Jednoduchý postup pro vložení výhybek a jejich spojení trasou.

Zejména při rekonstrukcích kolejových tratí je potřeba se s návrhem trasy co nejvíc přiblížit k původnímu stavu.

Většina projekčních softwarů nabízí nějakou formu proložení "best fit". Obvykle se však prokládání omezuje na základní elementy trasy - přímé a oblouky a pospojování přechodnicemi už nechávají na projektantovi.

Ferrovia vám navrhne celou trasu včetně přechodnic rovnou ze zaměřených bodů.

A opravdu "Best fit".