Při práci v AutoCADu je třeba občas přepínat uchopovací body podle typu práce, který provádíme. Uchopovací body řídí systémová proměnná OSMODE. Hodnotu této proměnné můžeme měnit pomocí Command Tool, který umístíme do palety nástrojů. Pro zjištění hodnoty proměnné OSMODE nejprve nastavíme požadované uchopovací body a poté zjistíme nastavení proměnné vypsáním jejího názvu do příkazového řádku.
|
|
Nyní do vhodné palety vložíme prázdný command tool. V nelokalizované verzi AutoCADu Architecture ho nalezneme v Stock Tool Catalog / Helper Tools. Nástroj přetáhneme do palety nástrojů.
|
|
Po klepnutí pravým tlačítkem myši na nástroj v paletě nástrojů vybereme z kontextového menu Properties. V dalším dialogu změníme název nástroje, můžeme přidat obrázek do ikony a hlavně změníme příkaz, který se bude provádět po klepnutí na nástroj. Příkaz změníme klepnutím vedle řádky command. Zde napíšeme příkaz: (setvar “osmode” 47) setvar je příkaz pro nastavení proměnné (set variable) osmode je jméno proměnné – důležité je napsat jméno proměnné do uvozovek 47 je hodnota proměnné, kterou jsme odečetli v jednom z předchozích kroků z příkazové řády. Nyní můžeme vlastnosti nástroje zavřít. Jeho funkčnost vyzkoušíme například tím, že pomocí F3 zrušíme všechny uchopovací body a následně klepneme na nově vytvořený nástroj.
|
|
Pro vytvoření dalšího nástroje, který přenastaví uchopovací body můžeme právě vytvořený nástroj zkopírovat. Dále posupujeme jako při vytváření předchozího nástroje. Nastavíme si uchopovací body, zjistíme hodnotu proměnné OSMODE, u zkopírovaného nástroje změníme jeho název a položku command.
|
|
|
Uchopovací body po klepnutí na nový nástroj
Nástroje v paletě nástrojů
|
Jan Panoch
Komentáře:
Tento článek zatím neobsahuje žádné komentáře.