RA - tvorba koncepčního modelu - 2
Kategorie » téma: Revit Architecture
23.04.2010 16.06 | | Komentáře: 0 komentářů | Přečteno: 12356x
V předchozím článku: "Revit Architecture - tvorba "koncepčního modelu" bylo jednoduše ukázáno, jak vytvořit pomocí 3D těles jednoduchý koncepční model budovy.
Nyní si ukážeme, jak do vytvořeném modelu vložit obvodové konstrukce, stropní desky a terén. Na závěr vykážeme kubaturu obestavěného prostoru budovy.
(V dalších dílech si podrobněji popíšeme jednotlivé nástroje (stěny, desky, střechy, okna, dveře, schodiště) a postupně se pustíme do editace jednotlivých podlaží.
1) Podlahy, stěny, obvodový plášť, střecha:
Otevřeme si model vytvořený v předchozím díle a na kartě "Objemy a terén" v panelu "koncepční objem" použijeme postupně jednotlivé nástroje v rozevírací nabídce "vytvořit podle plochy" (Podlaha, stěna, obvodový plášť a střecha)
Nabídka nástrojů |
Zvolíme "Podlahu", z rozevírací nabídky zvolíme požadovaný "typ podlahy" a myší vybereme jednotlivá "podlaží objemu", kam bude daný typ podlahy umístěn. Na závěr klikneme na tlačítko "Vytvořit podlahu". (V přízemí (suterénu) můžeme podlahu vytvořit až při tvorbě terénu) (viz Obr.)
Volba typu podlahy |
výběr podlaží objemu |
Výsledné stropní desky |
Analogicky postupujeme u dalších prvků: stěny, nebo obvodového pláště, střechy...
Vždy po zvolení "parametrického prvku" vybereme požadovaný "typ"; myší se přiblížíme k hranici plochy "objemu"; hranice se zvýrazní silnou čarou; zvýrazněnou plochu vybereme stiskem levého tlačítka myši. Ukončíme opět tlačítkem "vytvořit...". Štítovou stěnu můžeme protáhnout k sedlové střeše volbou "horní/dolní" -> "připojit". Následným výběrem střešní desky dojde k protažení štítu.
Stěny, obv.plášť |
Dotažení štítové stěny |
2) Vytvoření terénu, základová deska:
V navigátoru projektu se přepneme na "pozemek", v pásu nástrojů na kartě "Objemy a terén" v panelu "Vytvořit terén" zvolíme "Povrch terénu" (alternativně lze též načítat seznam souřadnic, vrstevnice z dwg souboru apod.). Pod pásem nástrojů můžeme nyní definovat výšku a pomocí myši vkládat body dané vrstevnice - v ukázce je využita nulová výška u všech bodů. Povrch vytvoříme opět tlačítkem "Dokončit ..."
K vytvoření základové desky využijeme sousední tlačítko "deska". Přepneme se do 3D zobrazení a pomocí myši vybíráme jednotlivé entity (stěny), které tvoří hranici základové desky (opět pro jednoduchost byla zvolena jedna deska pro různé dilatační celky - RD, garáž, zádveří). Vzniklou 2D kresbu případně upravíme tak, aby tvořila uzavřenou křivku (opět využíváme základní 2D editační nástroje dostupné v "pásu nástrojů", po výběru dané entity můžeme modifikovat její velikost pomocí uzlových bodů.
Povrch terénu |
Hranice pozemku |
terén |
Deska |
Editace 2D křivky ZD |
Základová deska |
Výsledný "návrh" koncepčního modelu (obal budovy) může vypadat asi takto:
Výsledný koncepční model |
3) Kubatura obestavěného prostoru:
Na kartě "pohled" v panelu "vytvořit" zvolíme z rozevírací nabídky: "výkazy/množství". Zvolíme nový výkaz "objem". Otevře se formulář, z kterého přidáme položky: "Rodina a typ" a "Hrubý objem". V záložce "formátování" zaškrtneme u položky "hrubý objem" položku "vypočítat součty". V okamžiku potvrzení dialogu (OK) se zobrazí tabulka "Výkaz objemů", kterou můžeme kdykoliv později zobrazit a upravit též z navigátoru projektu.
Výkaz kubatur |
JT
Komentáře:
Tento článek zatím neobsahuje žádné komentáře.